Monday, August 9, 2004

تاسف بار است

این جوریه که پای ما هم به کلانتری باز می شه.
خدایی اگه دایی و تجربیات 30 ساله اش در این زمینه ها نبود اون سروان بی شعور الان برای ما یک پرونده درست کرده بود و شده بودیم سابقه دار، اون هم به خاطر هیچ و پوچ، به خاطر خصلت لجبازی و یکدندگی لر ها و باد کاه دو تا جوون.

تو جریان دیشب خصلت لجبازی لرها و مفهوم بی تدبیری رو با تمام وجو لمس کردم. اگه این جناب سروان (یک دونه ستاره داشت پلیسه و همین هم کلی منو می سوزوند که چرا ستوان یک رو باید بکنند مسئول برخورد با مردم، تا اونجا که یادم میامد تو این بنز ها همیشه افسری چیزی سوار بود) فقط یه خورده بلد بود که با مردم چطور برخورد کنه، اگه بلد بود یه خورده اوضاع رو آروم کنه، اگه بلد بود با یه جوون 18-19 ساله که کله اش باد داره چطور برخورد کنه هیچ اتفاقی نمی افتاد. اگه به ماها یاد می دادند که با پلیس چطور باید رفتار کرد، اینکه لباس پلیس یه حرمتی داره و حتی اگه اشتباه هم از طرف پلیس دیدی نباید باهاش برخورد رودررو کنی اصلا این اتفاق ها نمی افتاد.
جریان اینقدر ساده و پیش پا افتاده بود که من نمی دونم از کجاش تعریف کنم. به خاطر پارک در جهت ممنوع خیابان گشت نیروی انتظامی تذکری به متخلف می ده. متخلف هم بنده خدا هول می شه و شروع می کنه آسمون ریسمون بافتن. همین آسمون ریسمون بافتن اولین گره کار بود. و این آسمون ریسمون بافتن همین طور ادامه پیدا می کنه. تو تلاشت رو می کنی و آسمون ریسمون رو ماستمالی می کنی ولی حرف رکیکی که از دهان مامور قانون!!! خارج می شه، متخلف رو عصبانی می کنه و این می شه گره بزرگ. حالا وقتی پلیس یه لر باشه و احساسات لری اش تحریک بشه، دیگه می شه شمشیر در دست زنگی مست، دیگه هر کاری می کنی فایده نداره، این وسط تو و یکی دیگه رو هم که داری مثلا پا در میونی می کنی، برات اسپری بی حس کننده می کشه و به جرم اهانت به مامور بازداشت می کنه. (ولی باعث شد یه خورده بنز سواری هم بکنیم).
می بینی، نه ما بلدیم با پلیس چطور برخورد داشته باشیم و احترامش رو رعایت کنیم ( هیچ کس و هیچ جا یاد نداده اند) و نه اون پلیس (با عرض معذرت) احمق یاد گرفته که با یه جوون 18-19 ساله باید چطور برخورد کنه. و به نظر من این خطای پلیس خیلی بزرگ تره. حضور چنین افرادی در نیروی پلیس و کلا هر جای دیگه، تنها حیثیت اون سیستم رو زیر سوال می بره. فقط به خاطر همین مساله پیش پا افتاده کلی اعصاب ما خراب شد، کلی وقت نیروی انتظامی تلف شد و به جای گشت زنی و محافظت در برابر متخلفان واقعی به بحث و جدل واقعا بیهوده گذشت.
من می خوام این جریان رو پیگیری کنم. این حناب سروان باید به خاطر این حماقت و بی تدبیری اش جواب بده. ولی بچه هایی که تو جریان دیشب بودند باید پایه باشند وگرنه نمی شه.

No comments: