Tuesday, April 24, 2007

سلوک سالیانه

این اتفاقاتی که در این مملکت ما می افتد همه اش تکراری است! هر سال تکرار پارسال! باور نداری؟ من به تفکیک ماه خدمتت عرض می کنم:

فروردین:

چون نصف این ماه تعطیل است عملا اتفاق خاصی نمی افتد! فقط بحث های جزئی و بی اهمیتی که تاثیری در روان مردم ندارند روی بورس است! بحث هاییی مثل بنزین و تغییر ساعت و کم کردن تعطیلات و ... در ضمن چون مردم ایران به سیاست های تنظیم خانواده وفادار! نیستند سعی می کنند در این ماه و در سفرهای نوروزی به نوعی جبران مافات کنند.

اردیبهشت:

در این ماه همه به یاد افغانی ها و اتباع خارجی می افتند که باید از ما خداحافظی کنند و در عرض یک ماه همه این 2-3 میلیون غیر مقیم را می اندازیم بیرون! فقط مثل اینکه این مرز ایران مثل سرسره می ماند: از این طرف ملت را سر میدهند توی مملکت خودشان از آن طرف آنها بدو بدو بر میگردنند در صف سر سره! تا نوبت سر خوردن بعدی هم خدا بزرگه!

در اواسط اردیبهشت هم سازمان تاکسی رانی اعلام میکند کرایه نفری 50 تومان است و همه باید تاکسی متر داشته باشند و مسافر کش های شخصی ساماندهی می شوند و خلاف دیدی به ما هم بگو که ما هم به ریشت بخندیم و غیره و غیره!

خرداد:

موسم امتحانات است و آن غول بی شاخ و دم کنکور هم کم کم نزدیک می شود. ما هم به یاد سیستم غلط آموزشی و کنکور چه بده و اینها می افتیم. در ضمن مقادیری هم استرس تزریق کنکوری جماعت می کنیم محض خنده و تفریح!

موسم گرما هم نزدیک است و وقت بره کشان عزیزان زحمت کش پلیس! ( امسال ولی نو آوری شده زودتر شروع کردند!)

تیر:

امتحان و اینها تمام شد؟ کنکور ها برگزار شد؟ ای بابا ! حالا وقت چیه؟ اگه گفتی؟ آ باریکلا بحث جدید و بدیع اوقات فراغت! چرا این جوونا هرز می رن آخه؟

اینا هیچی! بحث آب هم میاد وسط! مهم نیست پارسال چقدر بارون اومده مهم این است که ما هر چقدر باران بیاید در این ماه یادمان می افتد که در مناطق کم آب جهان هستیم و از روشهای نوین آبیاری باید استفاده کنیم، ماشین با یک سطل آب بشوریم، خودمان را دو هفته یکبار، در ضمن از لحاظ شرعی می شود با سه قطعه سنگ یا کاغذ یا خاک هم تطهییر شوید! لازم نیست با آب شستشو دهید!

مرداد:

ادامه بحث های تیر!

شهریور:

وقت نام نویسی در مدارس و بحثهای این فرمی است! آقا چرا مدرسه دولتی از ما پول می خواهد؟ پول!!! استغفر الله ! به ما گزارش کنید تا پدرش را در آوریم!

آقا ما خونمون کوچه پایینیه اسم ما رو بنویس! – نننچچچچ! مگر اینکه پول بدهی و مثل خط بالایه سر و صدا نکنی!

آقا شهریه غیر انتفاعی چنده ؟ طبق تبصره ال از فانون بل مصوب جیم بل یکصد و بیست و پنج هزارو صدو نود و پنج تومان، کسی گرانتر گرفت باز هم با ما تماس بگیرید تا پدرش را بیاوریم جلوی چشمش!

شش ماه دوم سال را در نوبت بعدی عرض می کنیم!

No comments: