Saturday, October 28, 2006

ایرانی با بلاگ جات چه کرد!؟

1-از اون جایی که خلاقیت در قسمت اعظمی از ملت ایران مرده و تا یکی یه ایده جدید میزنه همه سریع کپ میزنن!( نمونه هایی از قبیل هایدا، ماکارونی، پفک، کافی شاپ، بیلیارد، و در آخرین نمونه حلوا شکری باز! چون حلوا شکری عقاب خیلی معروفه!) اینجا هم ملت که وبلاگ میزنن! اول کار کپ زدن قالب یه بینواییه! بعد اسم وبلاگ هم که باید یه چیزی تو مایه" دست نوشت " باشه! مثلا وب نوشت، وب نوشته ها، خوب نوشت، بد نوشت،جمع نوشت.....

2-در فرهنگ ایرانی صله رحم خیلی مهمه و کسی که بازدید رو پس نده حسابش رو با کرام الکاتبین باید صاف کنه! تو وبلاگستان هم اگه برای کسی که برات کامنت گذاشته، کامنت گذاشتی که گذاشتی! اگه نگذاشتی طرف میشه دشمن خونیت!

3-"تعارف توی خونمونه! همه جا همراهمونه! بعضیاشون درستکی!خیلیاشونم الکی..." این قانون در وبلاگستان تبدیل شد به : "یالا ! لینک بهت دادم! بهم لینک بده!"،"ازت طرفداری کردم یالا طرفداریمو بکن"، "یالا اون قالبی که دهنت صاف شد درستش کردی به منم بده !" و مشتی یالا ی دیگر!

4-تقلب! و از رو دست نوشتن که در فرهنگ ملت ایران سابقه طولانی داره و به نوعی به مورد اول ربط داره در وبلاگستان امریست راحت! کافیست select all بعد copy بعد هم paste! ( در آخرین نمونه طرف( که یادم نیست کی بود!) یه شعر از مرحوم صلاحی نوشته بود و وسطش گفته بود دیگه حال ندارم تایپ کنم! آقا 200 جا این شعر بود با همین عبارت "حال ندارم بقیش رو تایپ کنم" در انتها! قربون IQ یه خورده باز بینی هم نکردن که سوتی نشه!)

5-ایرانی جماعت متخصص خراب کردن استفاده از تکنولوژی هست! نمونه هم زیاد داره که باید فرهنگ سازی شه و از این خزعبلات! اما اثر وبلاگستان در این زمینه اینه که اگه تونستید یه چیزی به فارسی جستو کنید و بعد در دام انبوه وبلاگهایی که اون عبارت توشه گرفتار نشین جایزه دارین! آقا بیچاره میشه آدم! اصلا از خیر جستجوی فارسی میگذره!

حالا عیب ها را گفتیم هنر هم بگیم

1-آقا کم الکی نیست! آقا کار بزرگیه! آقا جای تقدیر داره! چه کاری؟ زنده نگهداشتن زبان فارسی در اینترنتی که همش انگلیسیه ! همش توطئه س! همش استکباریه!!

2-کلی اطلاعات که آدم از روزنامه و haj ezat tv نمیتونه در بیاره ! طبق سنت قدیمی ایرانی در عرض یه روز کل اینترنت را در می نوردد!( مثلا اون کاریکاتور توهین آمیز! اون کاریکاتور قبیح! اون توهین به ملت! اون سوسک!! که اگه اینترنت نبود نیمی از ملت می موندن تو خماریه این که چییی بود این توهین عظیم!!! راستی چی شد این مانا نیستانی بدبخت؟ )

3-خوبی داره دیگه! آقا شما چی کار داری؟ همش خوبه! همش مفیده! همش محسناته! ای کیهان! نمیتونی ما وبلاگ نویس ها را فیلتر کنی! صور قبیحه هم خودتی!

No comments: