Tuesday, August 10, 2004

المباحثه

واقعا تمامی نوه های حاج میزعلی نشون دادند که حتی الف بای مباحثه رو نمی دونن و درانتهای کار به فحش و فحش کاری خواهند رسید!
همگی داریم راجع به مسائلی که توی این کشوربا اونها دست به گریبان هستیم صحبت می کنیم . بابا! دیگه چرا توهین؟ چرا تحقیر؟
مخصوصا نسیبه خانم که فوق لیسانس این مملکت هستند من نمیدونم چرا جملاتی رو در مورد من و چند نفر دیگه استفاده کردند که حتی فکر نکنم پدر حاج میز علی هم با بچه هاش این طور حرف میزده!
همه در فکر بل گرفتن هستند و مثل بچه های 10-12 ساله در حال "جدل " با هم هستیم! هر چند بعضی از کسانی که وارد بحث می شدند خیلی بیشتر از این هم سن نداشتند ولی گفتیم که بذار ببنیم چه چیزی در چنته دارند که متاسفانه اونها هم کاری بیشتر از جدل نکردند.
بعضی ها هم انگار که جمهوری اسلامی ارث پدری اونهاست و بقیه ما داریم ریشه این حکومت رو میزنیم. چنان موضع گیری می کنند که انگار دارند با یک منافق یا معاند و یا افرادی از این دست بحث ( بحث؟) می کنند ! بابا! باور کنید که هیچ دولتی صد در صد در جهت اهدافش حرکت نمی کنه و نمیتونه تمام اهداف مورد انتظار ر برآورده کنه ، پس چرا سعی دارید این نکته رو به زور بقبولانید؟
کاملا مشخص هست که یکی از اصول اولیه بحث کردن ، حفظ احترام طرف مقابل است . من در طول این بحثها سعی می کردم تا جاییکه امکان داره این مورد رو رعایت کنم و اگر احیانا احترام رو رعایت نکردم ، معذرت خواهی کنم اما با رفتارهایی که دیدم اصلا از این بحث کردن زده شدم!
یه سری هم که کاملا احساسی کار می کنن و کلی ایراد های دیگه که اگرکلاه خودتون رو قاضی کنید و دوباره به کامنتها نگاهی بندازید براتون کاملا مشخص میشه.
متاسف هستم که خودم رو وارد بحثی کردم که آخرش به قول بعضی ها " باید به روستا برم و بیل بزنم شاید عقلم سر جاش بیاد!".
نباید فکر می کردم که کشور ما که دو هزارو پانصد سال زیر دیکتاتوری بوده در عرض این بیست سال خیلی از دیکتاتوری فاصله گرفته و می تونیم با هم دیگه طوری بحث کنیم که طرف مقابل رو زیر دست یا دشمن خودمون یا نفهم یا هزار چیز دیگه فرض نکنیم!
همین طرز فکر بوده که ما رو به اینجا کشونده ! همین طرز فکر که خودمن رو عقل کل می دونیم و بقیه رو امی !
دیگه نمیدونم چی بگم فقط میگم از این به بعد در این بلاگ از بحثهایی که به نوعی به دولت و اسلام و جامعه و ... میرسه جدا پرهیز کنید و مثل آدم سرتون به کارتون باشه .
والا مجبورید خونه و زندگیتون رو ول کنید و برید در روستاها بیل بزنید!
دیگه عرضی ندارم الا اینکه همگی و دسته جمعی بریم اصول بحث کردن رو یاد بگیریم و بعد بیایم اینجا بحث کنیم .

No comments: