Saturday, May 22, 2004

فرمالیزاسیون!

سلام دوستان
فکر می کنم اشکال اصلی کندی پیشرفت این مملکت اینه که همه چیز بعد از مدتی به سمت فرمالیزاسیون پیش میره. دو تا نمونه عرض می کنم تا مو ضوع روشن شه:
- تشدید مقررات راهنمایی و رانندگی – روز اول : اتوبان پر از موتور پلیس ، ماشین پلیس ، خود پلیس! که با جدیت رانندگان محترم را از دم تیغ رد می کنند. هفته اول : پر از موتور پلیس و خود پلیس که با هشتاد در صد جدیت قبلی رانندگان را مورد مرحمت قرار می دهند- سه هفته اول: پر از پلیس که همچینی زیاد هم به ملت گیر نمیدن!
- کارت دیدن در دانشگاه اینجانب-یک روز اعلام می کنند که از این به بعد کارتها همراهتون باشه که در غیر این صورت شما راهی به کسب علم نیست! روز اول :همه دانشجویان باید کارت داشته باشند اگر ندارند پرینت و کارت شناسایی و صد جور مکافات ( چند نفر به این خاطر که چیزی نداشتند دیپورت شدند!) هفته اول : شما می تونید یواشکی سروتونو پایین بندازید و بچپین تو! حالا اگه وجدان درد داشتید یه کارتی هم نشون بدین خوبه سه هفته اول : کلا بساط کارت دیدن تعطیل شده و روزایی که احتمالا خبری هست همچی! ای ! یه کارتی هم میبینن.
اشکال کار همینه دیگه ! اگر یک موردی قرار هست اجرا بشه ، باید تا آخر مثل همون روز اول سفت و سخت گرفته بشه که نتیجه بده ! نه اینکه بعد یه مدت همه بی خیال بشن و روز از نو روزی از نو ! درست عرض می کنم؟ نظر شما چیه؟
خندون باشید قندونا!

No comments: