Monday, April 19, 2004

شفاف سازی سوال

سلام خدمت دوستان و آَشنایان عزیز!
عرض کنم که به نظر می رسه سوال من خوب پرسیده نشده یا شما خوب به سوال دقت نکردید! پس بنابر یه مقدار توضیح میدم
اول اینکه لازم نیست این فرد بیگناه باعث پلیدی باشه. این شخص حتی کوچکترین گناهی نداره فقط یه آدم بیگناه هست ولی مطمئنا اگه به نوعی قربانی بشه پلیدی از این دنیا میره (بیشتر از این نمیتونم توضیح بدم فعلا ، خلاصه گیر ندید که تناقض هست و اینها فقط بدونید که چنین چیزی در فرض مساله تناقض نیست )
دوم اینکه این شخص بیگناه میتونه خود شما باشه به عبارت دیگه حاضرید خودتون رو به خاطر بقیه آدمهای کره زمین قربانی کنید ؟
این مورد رو هم اضافه کنم (یا در واقع اصلاح کنم) که لازم نیست خودتون شخصا اون فرد بی گناه رو بکشید بلکه اگه به مرگش هم راضی باشید (مثلا توسط یک شخص پلید که خودش هم بعد از کشتن این فرد بی گناه از بین میره ) کافیه .
در ضمن این مورد رو هم اصلاح کنم که ممکنه با اینکار پلیدی از بین نره اما مطمئنا مرز پلیدی و خوبی با کشتن این فرد مشخص میشه و همین معلوم شدن مرزها مقدمه ای برای از بین رفتن پلیدی میشه
پس بهتره سوال رو اینطوری مطرح کنم:
"آیا اگربدانید با از بین رفتن یک فرد بیگناه (که ممکن هست این شخص خود شما باشید) مرز خوبی و پلیدی مشخص می شود یا حتی پایدی بکلی از زمین محو میشه ، حاضر به مرگ این فرد بی گناه هستید؟!"

No comments: