Thursday, May 17, 2007

نه آن که تو می گویی

-چقدر وقت دارم؟
-اگه به حرف دلت گوش بدی هیچی، ولی اگه بخوای دو دو تا چهار تا بکنی تا آخر عمرت وقت داری.

فکر کنم همه همسن و سال های ما اون زمانی رو که عشق مثل فحش های آب نکشیده آمریکایی جزو کلمات ممنوعه صدا و سیما بود رو خوب یادشون باشه. یک موقعی از اون ور بوم افتاده بودیم و حالا داریم از این ور می افتیم.
این جمله ای که بالا نوشتم سفارش دایی به خواهر زاده اش بود تو یکی از سریال های تلویزیونی. شاید این ساده ترین جمله ای باشه که از زبان شخصیت های این روزهای برنامه ها و سریال های تلویزیونی درباره ازدواج و بررسی اهمیت عشق در آن، می شنویم!!!
واقعیت اینه که تفریط های اون موقع این افراط ها رو هم به دنبال می یاره. همه سریال های تلویزیون پر شده از عشق و عاشقی های صد من یه غاز که طرف ندونسته و نشناخته دل به یکی می بنده، اطرافیان خوبش هم اونهایی می شن که بهش می گن گوش به حرف دلت بده عشق رو بچسب و برو جلو، بدها هم اونهایی می شن که توصیه به فکر و آینده نگری می کنند.

عشق مفهوم خیلی ساده و عام و روونیه، عشق حقیقت قشنگی ه، دنیا با عشق ه که پایدار می مونه، ولی عشق نسیمی نیست که بیاد و بره، عشق احتیاج به مواظبت داره، احتیاج به آب و نور خورشید و خاک داره تا بتونه شاخه بده، ریشه بدوونه و تنومند بشه، وگرنه وقتی هنوز یک نهال کوچیکه خشک می شه و می ره پی کارش. باید خیلی حواس رو جمع کرد، آینده رو باید دید، البته تا اونجایی که شدنی ه. چرا کسی این رو تذکر نمی ده؟

4 comments:

Anonymous said...

دو حالت داره . یا یکی از متولیان فرهنگی مثل شما فکر میکنه و یه جایی این نکته رو میگه
یا اینکه حتما باید بشینی پای صحبت های خانم دکتر بهرامی!
یا اینکه وا میسی دوباره دوره تفریط شروع شه اون موقع تذکر میدن برات!

Anonymous said...

اگه خاطرتون باشه من اين حرف همون اوايل تأسيس وبلاگ گفتم اما خودت گفتي كه تو هنوز بچه اي!

البته قبلا از همه كسانيكه ممكن هست بهشون بر بخوره معذرت مي خوام :D

Anonymous said...

ممكن به اين پست ربطي نداشته باشه ولي چون جالب بود مينويسم روي تخته يكي ازكلاسا نوشته بودند:نانواهم جوش شيرين ميزند،بيچاره فرهاد!ر

Anonymous said...

دوروزه هرکاری میکنم نمیتونم کامنت بدم.انی وی! به گمونم تو سریالای تلویزیونی و فیلمای سینمایی مفهوم عشق یه کم جابجا شده. یعنی جا بجا که نه بلکه به لجن کشیده شده!یه چیزی تو مایه های هوس.